Vše o zaměstnávání na jednom místě

VŠE O ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ

Zaměstnanecké karty, modré karty, pracovní povolení, volný vstup na trh práce, občané EU i občané třetích zemí. Vše o zaměstnávání cizinců na jednom místě.
ČTĚTE DÁLE

Služby Imigrační a Relokační Agentury

Co pro Vás, jakožto imigračně-relokační agentura můžeme udělat, se dá rozdělit do dvou základních skupin: imigrační agenda a relokační agenda. Níže v článku uvádíme příklad nejběžnějších služeb, které v těchto oblastech poskytujeme i s jejich krátkým popisem.

Imigrační agenda

Zajištění zaměstnanecké karty pro cizince ze třetí země

Zaměstnanecká karta je nejběžnější typ povolení k pobytu za účelem zaměstnání cizince ze třetí země (mimo EU) v ČR. Zaměstnance Vám nehledáme, nicméně jakmile si nějakého vyberete sami, jsme schopní ho do ČR dostat takřka z jakékoliv země. Problematické to může být pouze ze zemí, kde jsou zavedeny kvóty na ekonomickou migraci (obecně všechny africké a velká část asijských zemí).

Zajistíme vše od hlášenky volného pracovního místa, přes samotné získání zaměstnanecké karty po nahlášení nástupu zaměstnance na Úřad práce.

Zajištění modré karty pro cizince ze třetí země

Co se týče postupu řešení a našich služeb, modrá karta se prakticky neliší od zaměstnanecké karty. Velkou výhodou modré karty nicméně je, že se na ní nevztahují kvóty pro ekonomickou migraci. To znamená, že i pokud si najdete zaměstnance v Africe či Asii, dostat ho do ČR je možné.

Omezením modré karty je na druhou stranu to, že nabízená mzda musí být alespoň 1.5 násobek průměrné české mzdy (cca 65 000 Kč v roce 2024) a že kandidát musí mít alespoň bakalářský diplom. Modrá karta se tedy primárně hodí pro více kvalifikované pozice a zaměstnance.

Nahlášení změny zaměstnavatele cizince

Pokud chce cizinec v ČR změnit zaměstnavatele (případně i pracovní zařazení u stejného zaměstnavatele!), není to tak jednoduché jako u občanů ČR. Ve většině případů nestačí pouze podepsat novou smlouvu, ale je třeba o všem informovat MVČR s alespoň 30 denním předstihem. Také je třeba, aby volné pracovní místo bylo nahlášené na ÚP a mělo číslo volného pracovního místa. Více info viz např. článek: Změna zaměstnavatele držitele zaměstnanecké karty.

Zde jsme schopni zařídit kompletně vše od nahlášení volného pracovního místa na ÚP přes nahlášení změny zaměstnavatele na MVČR, po nahlášení nástupu cizince do zaměstnání.

Agenda spojená s Úřadem práce

Ačkoliv je agenda spojená s Úřadem práce obsažena už i ve výše uvedených službách typu zaměstnanecké či modré karty, uvádíme ji schválně ještě odděleně.

Máte totiž i firemní klienty, kteří se rozhodli, že budou najímat pouze cizince s volným přístupem na trh práce, takže pro ně zaměstnanecké či modré karty neřešíme. I cizince s volným přístupem na trh práce však musíte hlásit na ÚP (nástup ke dni nástupu, ukončení do 10 dnů, změny do 10 dnů). Některé firmy si nás tedy najímají “pouze” na tuto agendu.

Zajištění ostatních typů víz a povolení k pobytu

Česká republika nabízí zhruba 15 různých typů víz a povolení k pobytu. V Move To Prague jsme Vám pro Vaše zaměstnance či jejich rodiny schopní pomoci se zajištěním všech typů.

V praxi se nejčastěji řeší vízum za účelem soužití rodiny (př. Váš zaměstnanec získá zaměstnaneckou kartu a chce si s sebou přivézt rodinu), případně vízum za účelem podnikání (kdy nehledáte zaměstnance, ale spíše někoho na OSVČ spolupráci).

Umíme ale zařídit i studentská víza, vnitropodnikový transfer či pobyt výzkumného pracovníka.

Relokační agenda

Zajištění dlouhodobého ubytování pro cizince

Jedou ze základních služeb, které poskytujeme zaměstnancům ze zahraničí je pomoc se zajištěním dlouhodobého pronájmu bytu. I pro občany ČR je v současné době komplikované najít vhodný byt k pronájmu. Pro cizince je tento proces ještě o mnoho náročnějším, neboť část majitelů bytů cizince ve svých bytech (z různých důvodů) nechce.

Našim klientům pomáháme zařídit vše od kontaktování majitelů bytů či realitních kanceláří a domluvení prohlídek, přes kontrolu nájemní smlouvy a předání bytu a nafocení stavu bytu, po přihlášení elektřiny, plynu a internetu.

Orientation

Anglický název uvádíme z toho důvodu, že je takto používaný celosvětově, zároveň i proto, že nás nenapadá rozumný český ekvivalent 🙂

Orientation je ve firmách nejčastěji poskytován vrcholovým manažerům. Lidé na nejvyšších pozicích jsou často zodpovědní za více regionů (př. EMEA) a rozhodují se v jaké zemi žít.

Typicky se tedy orientation skládá z prohlídky různých rezidenčních čtvrtí, aby cizinec získal představu o tom, jak to v jednotlivých částech města vypadá. Do prohlídky může být zakomponováno i několik prohlídek bytů.

Během přesunů mezi byty/čtvrtěmi se často řeší otázky typu bezpečnosti města, možností vyžití, cestování, jazykové vybavenosti obyvatel apod.

V případě rodin s dětmi je také možné zakomponovat prohlídku několika škol či školek.

Hledání školek či škol

Tato služba jde nejčastěji ruku v ruce s hledáním dlouhodobého ubytování. Ačkoliv je možné umístit dítě cizince i do veřejně školky či školy, nejčastěji cizinci volí soukromá zařízení.

V rámci této služby vytvoříme seznam dostupných škol/ek dle Vašich požadavků (př. typ curricula, umístění), domluvíme prohlídky Vámi vybraných a pomůžeme Vám zvládnout veškerou administrativu spojenou s registrací do školy/školky, pro kterou se rozhodnete.

Settling-in semináře

Jednou ze služeb, kterou oceňují spíše týmy, než jednotlivci, jsou settling-in semináře. Nejčastěji děláme buď obecné (průřez vším, co by mohlo cizince v ČR překvapit, co tu může fungovat jinak) nebo speciální dle Vašich požadavků (př. školský systém, lékařský systém, povinnosti vůči úřadům).

Pokud Vás k jakékoliv službě cokoliv zajímá, kontaktujte nás, rádi se s Vámi pobavíme a vše vysvětlíme 🙂